Direktlänk till inlägg 9 november 2009

- 6 november

Av maria - 9 november 2009 16:29

Vi är bra många på praktiken nu, det är rätt skönt men ändå tråkigt för man gör inte så värst mycket. Iom att jag skriver det här några dagar senare än vad det egentligen är så minns jag ju självklart inte vad jag har gjort under dagen. MEN, jag minns att jag och Josefine tog varsin pålle och stack ut och hopplade :P Jag red Belleboy och Josefine red på stor Brighten :) Det var en trevlig tur, vi var ute i nästan 1½ timme tror jag, vilket även var meningen då Peter ville att dom skulle göra något annat.

 

Belmont var typ döhet dom första kilometrarna .. asdrygt! Han kunde inte slappna av för fem öre, gick i sidled, sparkade och skulle ha av mig, körde upp huvudet och var verkligen dynghet. MEN, vi testade att trava uppför en liten backe, då sprang han på tvären igen och sparkade, men jag saktade av och sedan travade vi på igen och det gick kanoners då :) Han har verkligen grymt härlig trav kan jag lova er :D Han var inte så värst het heller, han var lugn och fin, visst han ökade men han var snäll att ta i och lyssnade då. Vi travade uppför backen mot trollstigen och sedan skrittade vi nerför där och därefter travade vi uppför halva Pärtjärnsbacken .. grym häst han är ;) Fy fan :D Han blev mkt mkt mer lugn och kunde slappna av, dock blev han väldigt taggad när vi nästan var hemma och han var självklart tvungen att berätta för alla hur snygg han är och att Kungen är hemma ;)

 

Pollis har jag kört här i veckan med. Hon har ju gått lite snett med huvudet åt höger hela tiden, har dock inte tänkt så jättemkt på det nu senaste tiden. Men tänkte att jag kunde testa med en Mack Lobellare på höger sida (just like Belleboy), hur som helst, och hon rätade upp huvudet på en gång. Hon har fortfarande damp när man släpper ut henne när man ska köra, hon slirstartar ut ur stallet och det är ju himla tur att jag inte släpper oss själv för då skulle jag nog tappa henne. Hon går utan bomull som vanligt och hon har fått ett zinkbandage på högerfram och powerflex så vi hoppas att hennes höger fram blir bra :) Ska ta ut Anders med och låta han kolla på henne så får vi se vad han säger. Hennes framtida träning nu är iaf att cirka 1-2 gånger i veckan ska hon få röra på sig i några månader, enbart ta de lugnt och skritta, tömköras lite och arbeta i form i både skritt och lite trav då så hon förhoppningsvis bygger lite muskler :)

 

Jag körde ju henne iaf, var ute och skrittade i dryga halvtimmen, men jag vände lite för snävt på rakbanan så hon blev ju verkligen superduper mega laddad. Hon blev skithet :S Alltså för att vara Polle så fick jag hålla i henne, hon taktade hela tiden och Kunde verkligen inte skritta! Så efter halva rakbanan i taktande så var jag tvungen att låta henne trava lite och hon flöt verkligen på sjukt fin .. fy faen :) Men sedan fick hon skritta på en gång, men de gick ju så klart inte så hon taktade hem till stallet igen, utanför stallet kunde jag inte ens hoppa ur vagnen som vanligt, jag fick be Carro att öppnade stalldörrarna så jag kunde köra direkt in i stallet .. hehe Pollää är laddad ;) Hon får yp inge mat alls heller :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards