Direktlänk till inlägg 26 november 2009

- 26 november

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och sedan var det inte så mycket mer att göra. Hästarna lastades och Mari och Josefine åkte till Berga och körde unghästarna, och jag, Peter, Jessica och Josse åkte in till travet.

 

Började med att slänga in hästarna i boxar och sedan packa upp alla grejer, selade Civil och Bright. Jag körde Civil och Peter körde Bright, Civil kändes OK, ngt måste det vara som stör honom, han bröt ut flera spår och jag får driva honom lite för att han skulle ligga jäms med Bright som för övrigt är en okvalad nöt till häst. Peter körde ett till jobb med Civil sedan, tog på han ett helstängt och då gick det bättre tydligen :)

 

Under tiden selade jag Belmont så han var klar. När Civil kom in selade Jessica och Josse av honom, men de tog sin lilla tid, jag selade på Tresse så snabbt jag kunde. Behövde dock lite hjälp av chefen, hur som helst så kom vi ut sedan iaf, jag körde Belleboy, vi värmde först några bakvarv och sedan vände vi upp vid 2140, jag satt och flinade hela tiden :P Han var sjukt fin! Men, han blev sjukt pigg med, körde utvändigt om Tresse hela tiden och Belleboy hade lätt kunnat springa till månen och hem som det kändes då :P Han hade rätt OK puls efter med, så han är verkligen på G nu tror jag, han hängde ingenting på någon töm heller så det var Verkligen ett framsteg som sagt!

 

Pollebusan fick vila idag, ska försöka köra henne hm .. idag och ev. på lördag/söndag beroende på vilken tid jag slutar på söndag, ska ju jobba då Peter och Anette ska ut på partaj :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Av maria - 10 november 2009 19:59

Ojoj .. vilken dag! Känns som att jag har en hel del att berätta om nu. Praktik idag igen, började med att släppa ut alla tokhästar och sedan mockade Peter och Othilia, jag fick inte mocka utan tvätta och plocka undan lite .. sedan fixade vi hö och s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards