Direktlänk till inlägg 12 november 2009

- 12 november

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan hade Peter kommit dit, så körde han fram transporten och jag lastade Belmont, sedan åkte jag och Belle in till Max i stan och hämtade upp Josefine och Mari, fram till dess hade han stått som ett ljus i transporten. Men sedan fick han typ damp och sparkade rätt mycket i väggarna .. när vi kom till travet släppte jag av Bill och Bull vid stallet och körde vidare mot kliniken. Där lastade jag ur Belmont, gick asbra att göra det själv :) Härligt att han är så lätthanterlig. Hur som helst. Gick in med honom där och stod i en kvart där innan det kom ngn och pratade med mig, det var inte en kotte där .. eller jag hörde dom men dom hade fika. Hon sa att jag kunde lämna honom där och komma tillbaka strax före lunch och hämta honom, så jag körde upp till stallet igen och hjälpte Bill och Bull där, mockade och klippte och borstade lite hästar.

 

Peter skulle komma in till travet med så skulle vi sätta märrarna för vagn, men det gick ju skit, för Peter kom in dit så sent så vi hann lasta Belmont och åka och möta honom på Shell i Nacksta så fick han tanka sin bil som slukar soppa ;) Mohaha, dock hade ju han min bil ... :P Hur som helst, efter det var gjort åkte vi mot Njurunda och Wärdshuset, där hämtade vi mat och sedan åkte vi till Wolmsta, ställde in Belle och plockade in Bright och David, jag käkade medan Bill och Bull packade åt B och D och sedan borstade dom. Därefter lastade vi och jag körde så fort jag vågade in till travet igen. Lastade av dom där två tokfort, slängde in grejerna och började sela hästarna nästan på en gång. Så körde Peter och Fredde varsin häst i ett 2140 jobb, dom såg jättefin ut :) Öh .. sedan duschade jag och packade pållarna och därefter var det fika och lastning av hästar igen :P Så tog jag min bil hem :) Blev en tidig dag, skönt det.

 

Polle plutten åkte jag till så fort jag kom hem, tog in henne på en gång och selade på henne och stack ut och körde :P Hon var aspigg! Hade Mack Lobellare på höger sida och hon rätar upp huvudet, ska köra med det ett tag och se hur hon fungerar med det. Jag skrittar ju bara med henne nu och hon skrittade på skitbra idag, så klart så blir hon rädd för "spöken" och då blir det fart på tanten. Hon gick i någon gångart som liknar en korsning mellan skritt och taktning .. ser helt muppat ut :P Var ute en väldigt kort stund då mina handskar har sagt upp sig och jag frös verkligen händerna av mig :S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 10 november 2009 19:59

Ojoj .. vilken dag! Känns som att jag har en hel del att berätta om nu. Praktik idag igen, började med att släppa ut alla tokhästar och sedan mockade Peter och Othilia, jag fick inte mocka utan tvätta och plocka undan lite .. sedan fixade vi hö och s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards