Direktlänk till inlägg 19 november 2009

-19 november

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut Belleboy i hagen (var typ bara han kvar), sedan började vi mocka och därefter fixade jag och Jos höet och höade :) Sopade och grejade på lite, tog in Sånito, selade han och stack ut och körde honom. Han var sjukt fin, först i början hängde han på höger töm och drog till vänster, men travade OK. När vi nästan var framme körde vi ut på rakbanan, det är ungefär 400m kvar av rakbanan då, så då kom Ohlssons gäng och körde fort så klart .. Sånito blev lite laddad, när dom låg 20m framför mig så tänkte jag "Äh, ja släpper på honom", sagt och gjort Sånito travade på huuuur fint som helst, och låg bakom i precis lika avstånd hela tiden, han varken ökade eller minskade, dock hade jag kunnat släppa på honom lite till men det gjorde jag inte, och dom skulle köra 1.30 med blodingarna ... så då borde ju Sånito ha gått cirka 1.30 i 400m, det är rätt hyggligt för att var 2 årig palt tycker jag, om man sedan tänker på att han nyss varit lite sjuk och varit behandlad osv.

 

Hästarna tog vi in vid halv 12, sedan hämtade jag och Anna mat och därefter så käkade vi osv då .. hm, Belleboy låg och sov i sin box så jag gjorde honom sällskap och satt och myste och pratade lite med honom, den hästen är verkligen underbar .. fy fan :) Sedan borstade vi och gjorde i ordning dom då, gick kanoners :) Han har blivit så dålig i karlederna, så jag tvättade dom och smörjde in med helosan och la om de .. hoppas de blir bra :)

 

Polleplutten då, fick besök av Anders idag. Han kände igenom henne, fick även laserbehandling på högra framkotan .. man verkligen såg på henne att hon tyckte det var skönt :) Berättade även om hästpratandet osv, han trodde mer på att det siitter nere i kotan.  Men han tyckte att hon var jättefin och mjuk och att hon har blviit så otroligt mycket finare än tidigare så det känns verkligen jätteroligt att höra! :D Och jag har jordens bästa plan nu kan jag lova er .. förut när jag körde Sånito satt jag i min egna lilla värld och drömde om att jag körde Polle på Wolmsta och att hon var het som faen, sprang och krökte på nacken och bara öste på .. det kan ja nog glömma men vem vet ;P Hur som helst har jag en bra plan som innebär att när Polle börjar trava i sina pass igen så ska hon få följa med 1 gång i veckan och träna där och förhoppningsvis få sällskap då och bygga lite muskler, ska vi få ordning på tanten .. hemma ska hon bara ta det lugnt och ut och skritta, promenader osv :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Av maria - 10 november 2009 19:59

Ojoj .. vilken dag! Känns som att jag har en hel del att berätta om nu. Praktik idag igen, började med att släppa ut alla tokhästar och sedan mockade Peter och Othilia, jag fick inte mocka utan tvätta och plocka undan lite .. sedan fixade vi hö och s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards