Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

- Chaffis

Av maria - 18 oktober 2009 19:16

Helgen har varit väldigt lugn, men det har blivit sena kvällar/nätter och även sena dagar hah .. fy, har somnat assent och klivit upp vid 1 tiden varje dag, inte bra inte bra .. man blir sjukt seg av det.

 

Igår, lördag då, var jag chaffis. Skulle köra Sofia, Jennie och Fred till Sörberge och även hämta dom där senare, men så klart så blir det en massa strul hela tiden och ditten och datten bla bla .. så jag körde aldrig dom :P MEN, då var ju Anna Ooo på ön, och ville ha skjuts hem .. men jag satt nere på fraktarna i Odie från typ 12 till 2 tiden .. som tur var hade jag sällskap av Anna S och kompani med .. annars hade jag ju blivit tokig där :P Körde iaf hem Anna, vi var på Donken med och hade väldigt kul där i bilen medan vi väntade på maten, haha .. helt sjukt, jag fattar inte vad vi skrattade åt egentligen :P Jag var inne i stan igen vid hm .. kan hon ha varit 3.20? Aja .. där satt jag och väntade i en kvart-tjugo minuter på att Per skulle komma ut, finaly så gjorde han ju det och i släptåg hade han två muppar som ville ha skjuts med. Dom där mupparna släppte jag av i Fagervik, på ngn liten jäkla skogsväg där typ, och sedan körde jag hem Per ute i skogen ... :P Var runt 4 tiden och jag var hemma halv 5 typ .. gah, ibland äre jobbigt att vara chaffis, bara det att jag var inte speciellt trött .. helt sjukt :P Men men, man tjänade lite kosing iaf så det var ju kul.

 

Btw, Odie is aliiive! :D Woho ;) Det jävliga är att mor och far åkte ut till Wolmsta och lagade bilen när jag SOV, utan att ens fråga om jag ville följa med .. tror du jag blir tokig eller :P Suck. Jaja, felet då .. jo det var ju så klart bränslepumpen som var typ död, han fick inge soppa och därav så hoppade han fram och orkade inte .. därför fick jag växla ner hela tiden osv. Och han var ju stendöd när Peter skulle starta. Jaja, det är iaf åtgärdat nu och Odie lever och han går bättre än någonsin! Han drar inte lika mycket soppa och han känns mycket finare på 1:an än vad han gjorde förut :D

 

Idag har jag inte gjort så mycket, skulle ha städat mitt rum, pluggat matte och lite projektarbete .. men som vanligt blev jag en soffpotatis och har inte gjort mycket. Varit till Pollebusan och fixat allt där :) Hon fick ha BoT på ryggen idag, supermyys :) I cirka 40 minuter, hon var rejält öm i ryggen igen .. attans, det måste vara det skumma, råa vädret som gör det. Hon blir ju så lätt dålig i ryggen när det är blött, kallt. Angående Polle så har jag kommit på en superbra idé nu .. förut när vi käkade på pizzan, så lyckades jag nog övertala mor lite grann åt rätt håll ang. Polles avelskarriär. Hon tyckte att det skulle vara roligt att en liten bäbis efter snuttan, så jag tror inte det är helt omöjligt att vi tar föl efter henne, det är bara en fråga om tid, kunskap och pengar nu som jag ska fundera över vintern och se över lite olika möjligheter som finns .. Fy faen vad jag är taggad till den där idéen jag har nu :D


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards