Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

- Onsdag

Av maria - 14 oktober 2009 19:57

Jahapp, nu har jag varit lite halvdålig igen på att uppdatera, men det finns en anledning :P Dels så har jag varit sjukt trött utan någon anledning, har haft en del att plugga och sedan har det varit travskola, stallet och film att kolla på denna vecka.

 

Polles blistring har knappt tagit någonting, så idag är det 4:e dagen, Lotta tyckte att hon skulle vara utan bandage så får vi se om det tar nånting :) Jag blistrade dock på henne med cedar idag på bakkotorna, det är nånting som stör bakkärran på henne. Öh, jag var ute och tömkörde henne idag, det gick finfint, var bara ute i 20 minuter men jag tycker det räcker :) Tycker att hon är riktigt duktig och rolig att tömköra .. jag fick henne att gå skänkelvikning i trav en gång, kan vi fatta vad paff jag blev när jag insåg vad hon gjorde :O Så klart lyckades jag inte mer ... :P Men det är något vi ska träna på här i några månader, hon ska inte köras något nu, utan bara ut och tömköra, jobbas från marken och försöka bygga upp ryggen på henne! Så får vi se sedan vart allting bär av ...

 

Hur dagarna har sett ut i veckan då? Jadu .. jag minns knappt vad jag gjorde på måndagen :S Skolan och sedan minns jag inget mer, stallet en sväng och gjorde klar Polle och så .. på tisdagen var det först praktik, in på banan, hem byta bil och åka in till travet igen och var där och hjälpte till på travskolan då. Det gick bra .. men en viss person går mig på nerverna, herregud :P

 

Imorrn känns det som att det blir en förvirrande dag, Peter ringde förut och försökte komma fram till en bra planeringen över hur dagen ska se ut, det blir banan först och sedan vet jag inte!? Verkar nästan som att det inte blir Wolmsta alls för mig imorrn? Ah jag vet inte .. han mena på att det blir billigare för mig att åka si och så bla bla .. vi ser vad som händer gott folk :P

 

Borde faktiskt fortsätta och plugga lite, har naturkunskap B, matte B att plugga samt sista kapitlet i en bok som är Anettes, den borde jag lämna tillbaka, har inte gjort det ännu som sagt. Just de, har ju även projektarbetet att börja med!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards