Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

- Sundsvall kan inte köra bil

Av maria - 26 oktober 2009 19:25

Idag när jag åkte hem från Wolmsta insåg jag att häflten av Sundsvallsborna inte kan köra bil! Jag blir så otroligt förbannad över alla dessa puckon som finns på vägarna, kan dra upp HUR mkt idiotiska saker som helst ... men det orkar jag inte med nu! :P Herregud säger jag bara.

 

Har haft tokont i huvudet hela dagen idag och hela dagen igår, blää, undrar om man börjar bli sjuk? Men det är en sjukt skum huvudvärk med .. ska bara kolla runt lite på FB och skriva klart här så ska jag lägga ifrån mig datorn för ikväll tror jag, försöka plugga lite. Kanske beror på datorn?

 

Pollepluttis var ute idag när jag kom till stallet, hon går själv nu för tiden då Moa och Bitty har släppts ihop och delar på en höbal .. Polle kommer rulla fram om hon har en höbal ute så det blir inte bra, synd det :/ Hur som haver, som vanligt så glömde jag bort vad jag skulle skriva .. ovanligt?!

 

Har jobbat idag iaf, första turen körde jag Exit, det gick faktiskt bra, han är jättesnäll att köra i rygg om man dragit åt krysspärrgrimman, dragit åt tungband och har en halsbygel på han, då är han rätt lugn och kväver sig inte heller. Vi körde 4 intervaller i backen, körde i rygg på Civil och det gick skitbra, dom var fina alla 3 hästarna, David gick med också :) Andra turen körde jag Belmont i rygg på Brighten och Tresse gick med han också. Belmont var huur fin som helst i värmningen, var alldeles perfekt i tömmarna men så körde vi ner mot rakbanan, Tresse kom bakom och Belmont fick damp, vilket resulterade i att han drog ut från rygg, galopperade i sidled nerför och grisade på, jag låg raklång och drog, kom upp i rygg på Peter igen och sedan var han rätt OK. Första intervallen på rakbanan så var han också en gris .. han hittade inte riktigt traven, jag vet inte om det beror på något speciellt eller om han bara fjollade sig och var en gris, det resulterade iaf i att han galopperade, så han fick galoppera med i rygg. Och sedan skötte han sig, det dumma var bara att han hängde mer och mer på vänster töm igen ... jag tror inte att hängandet på tömmen berodde enbart på vargtanden, tror det har en hake med kotan om jag ska vara helt ärlig. Dock så får vi se hur det går med allt, Peter tror att det kan vara fjollerier han har för sig med, vilket inte skulle förvåna mig heller men. Tredje turen så var det lilla Penny som fick gå ett varv runt, hon var väldigt lat i början men sedan blev hon piggelin när A-K drog om oss :)

 

Efter lunchen så borstade jag lite hästar som vanligt, grejade på osv, höade med och kvällsfodrade. Hjälpte även Anna att ta in några av hennes mongo hästar, det gick bra de :):P


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards