Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

- Torsdag

Av maria - 22 oktober 2009 20:54

Ja gud vart ska jag börja? Har inte skrivit här nu på ett tag :P Hur som helst, idag hämtade jag tjejerna på tåget som vanligt, så körde vi ut till Wolmsta. Peter hade tagit ut alla hästar förutom Tresse och Belmont, damp 1 och damp 2 typ .. haha :P Dom skulle ut i skritten, så jag tog Belmont och satte han i skritten, gud vad han var jobbig att ta ut idag. Och som vanligt dom första minutrarna han går i skritten är han megaladdad och har huvudet bland molnen och SKA förbi alla grindar, men han lugnar ner sig som tur är :)

 

Stallet mockades och sedan höade vi med, halva givan som vanligt annars ser boxarna förjävliga ut :S Därefter togs Tresse in och Peter stack ut och körde honom, han var ute bra länge :O Jag tog in Belmont och började sela han, tog väldans lång tid på mig att sela hehe, Mari och Josefine tömkörde Eleanor, dom kom tillbaka med henne och tog in Granit, selade honom och jag hjälpte dom ut ur stallet. Därefter kom Peter och Tresse tillbaka, så då släppte han ut mig och jag körde Belmont. Vi skrittade en bra bit innan vi slutligen började trava, han har lite problem att varva ner och ta det lugnt, men han var riktigt duktig idag, hängde inte på någon töm men var pigg så in i helvete, fick hålla han ganska bra men som tur var så räddade Sofie mig när vi kom ner för Pärtjärns backen .. kunde jag köra upp i rygg på henne så slipper man ta i han så mkt. Men han var skitduktig! :) Men jag är lite skeptisk mot hans bakkärra faktiskt .. han såg inte helt hundra ut i traven, dock har han ju alltid varit liiite muppig, men det skumma är ju att innan han ställdes av för överkäken så var han superduper fin i både traven och ben, inte en galla och riktigt torra fina ben, men nu när han är igångsatt igen så är han varm i HB kota och lite blöt i benen. Måste ta ett snack imorrn med Peter om detta .. hm.

 

Hanna Grubbin får vi inte se mer, hon åkte ner till Delsbo slakteri idag .. tycker det är synd, hon var en riktigt fin häst egentligen men allt hade blivit så fel från början. Dock tror jag att det var något som inte var riktigt hundra i huvudet på henne .. men hon var ju Hanna palt! :) R.I.P Hanna Grubbin.

 

Efter Belmont blev badad fick han gå in i boxen då det inte fanns någon hage till honom, tog in Penny och körde henne, ett varv runt. Vi var nästan hemma i stallet igen, då hon fick syn på några timmer som ligger några meter in i skogen .. dock rätt öppet där, hur som helst, så hinner jag inte reagera innan hon har kastat runt och var på väg åt andra hållet, som tur var så satt jag kvar i vagnen. Travade iväg uppför igen, och körde in på den lilla "tarmen" som Peter kallar det haha :P Kortade tömmarna och beslöt mig för att jag skulle förbi, kom ut på "vanliga" vägen igen och Penny flyger fram, i ngn konstig gångart och blir sjukt bakrädd, då var det Ragnar och en palt som kom joggandes .. men jag saktade in och la mig i rygg på dom, och när vi närmade oss det farliga så kröp jag ut på insidan då, så hon inte kunde se timmret och det gick skitbra, sedan var hon jättesnäll :)

 

Hm. Peter, Mari och Josefine åkte in på banan sedan, jag käkade lunch och tog in hästarna, Belmont och Tresse fick gå ut i hagen igen då dom inte varit ute något. Och sedan började jag det eviga borstandet, gjorde klar alla pållar förutom Eleanor, Lillen och Penny. Fodrade vid 4 som vanligt :)

 

Polleplutten var sjukt grym idag! :D Oh my .. jag tömkörde henne, var på rakbanan .. så klart var det 2 blodingar som tränade där .. och Polle blev tokladdad och döhet när vi gick där, så jag fick lov att gå fram och hålla henne i huvudlaget så jag hade hästen kvar bredvid mig och inte kvastandes upp längs rakbanan utan mig xD Sedan fortsatte vi tömkörandet och hon var Sjukt fin! Fy fan :D Säger ju de .. Polle är bäst, bara hon vill! ;) En sån där gång blir man otroligt sugen på att springa upp till stallet och slänga på vagnen och ut och känna lite på henne på rakbanan .. :P


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards