Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

- Billös

Av maria - 16 oktober 2009 20:46

Jahapp då var man billös igen då! I morse var vi nästan framme på Wolmsta så känner jag hur bilen börjar hacka sig fram, han tappade orken helt, växlade ner, gick bra några meter, så börja han hoppa igen och var nära på att dö, så jag växlade ner ytterligare, till slut körde jag på ettan! Vi lyckades iaf komma fram till stallet, frågade Peter om han kunde komma på vad det var för fel .. då trodde han på en ispropp. Tänkte inte mer på det, vi körde intervaller med hästarna och sedan mockade vi och grejade på. Dagen har gått otroligt ja jag vet inte, sakta men ändå inte. Kändes som att vi hade mkt tid till godo, men det var just det vi inte hade. Jag vet inte, vi är 4 pers i stallet, så det borde ju gå hypersnabbt att göra allt!? :P

Framåt lunch, när alla hästar var inne, grimmorna av, hästarna lunchade och allt fixat. Så bestämdes de att jag skulle ta Peters bil in till travet och Peter skulle köra min, ifall han var likadan som förut. Ja hur tror ni det gick? :P För det första så fick vi inte ens igång min bil .. till slut gick han igång, men gick knappt framåt, fick varva som tusan för att ens få fart på fanskapet, dock så dog Odie. Det hela slutade med att jag, Josefine och Mari puttade på Odie runt hela Wickmans stall och tillbaka till Peters stall. Jag fick ta Peters bil in till travet och sedan även hem med, vilket var hur snällt som helst tycker jag iaf :) Peter tog en annan bil in, inne på travet tömkörde vi ett åringarna, det gick mkt bra :)

Åkte hem iaf, och åkte till Polle direkt, fick skynda mig och stressa, inte snällt allt mot Polle, känns som att det kommer en massa saker ivägen hela tiden för henne. Hon blir i andrahand hela tiden känns det som, inte bra :/ Imorrn ska jag iaf tömköra henne om det är rätt hyfsat väder, är det regn får hon vila .. har ju blistrat på henne med så det är inte bra om det blir blött :/ Öh. Skyndade mig iaf att fixa klart stallet, och det pga att vi skulle åka ut till Wolmsta och kolla på min bil. Jag tog Peters bil ut, mamma tyckte att han kunde få tillbaka bilen, vi har ju passaten med så då kunde jag ta den om jag ville det .. lyckades få igång min bil, dock dog den väldigt fort igen. Pappa tror att det är bränslepumpen som spökar, så Odie blev kvar på Wolmsta inatt, blä, innebär att jag är billös. Så även Peters bil står där med, jäklar vad han drar soppa föresten .. shit pommes :S Men men .. det är ju en V6:a i, mjaao, sjukt nice att köra .. fy faen, men man ska ha råd att tanka med ;D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards