Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av maria - 2 oktober 2009 22:01

Jag, Mari och Josefine hade hand om stallet idag då. Vi släppte ut vilddjuren och sedan mockade vi, spånade lite och därefter stack jag och Jos ut och körde Civil och David i backen. Civil var helt ok för att vara igång igen efter förkylningen, dock blev jag lite skeptisk mot hans puls .. men Peter sa att det var inget att vara orolig för - får hoppas att han har rätt. Andra turen var det Sånito och Penny som var på tur, Penny som är under inkörning skulle gå med Sånito ett varv runt Wolmsta, dock hade hon feber och var grymt tjock  bakbenen så hon fick enbart gå upp till Pärtjärn och sedan hem igen vilket gick bra. Sista turen med hästar var det Hälge och Exit i galoppintervaller, shit pommes .. inga kommentarer! Jag red dock inte som tur var :P

 

Tog in hästarna efter det, då klockan var rätt mycket, lunchade och grejade på lite med pållarna sedan :) Lyckades även få en rätt OK bild på Belmonts fina tandställning. Dock har han oborstade tänder :P

 

Polle tömkörde jag idag, hon var riktigt duktig! Skötte sig till och från paddocken, blev inte rädd för nånting, lite tittig men inget mer :P Väl i paddocken var hon skitfin verkligen! Speciellt i vänster varv var hon askalas, fanns lite bommar utlagda med som vi travade över och det blev mkt arbete på volt, det behövs för tanten :)

 

Mor och far åkte till fjälls idag, jag ska jobba imorrn och på söndag. Så jag och Ragnar sitter i varsin fotölj, katten sover dock hehe :P Funderar på att dra igång en film, men det är nog snart dax att sova för mig :)


      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards