Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av maria - 27 oktober 2009 19:11

Polenta har fått nya vinterpjucks nu! :D Känns kanonbra, nu slipper jag vara orolig att hon ska drutta på arslet i hagen, men hon hade ju kunnat gå utan skor ett bra tag till som de känns, men det skadar ju inte :) Hur som haver, Polle skulle skos vid 13.00 idag, så jag planerade att kliva upp vid 11 för att hinna med mig, Thomas (hovis) ringde och frågade om vi inte kunde ta skoningen en halvtimme tidigare, sagt och gjort så blev det.

 

Jag fick tokpanik, slängde på mig och kläderna och hoppade in i bilen. Körde till macken och tankade och sedan vidare till Bergsåker vilket kändes som en halv evighet. Blir så otroligt förbannad på alla dessa jubelidioter som finns på vägarna och inte kan köra en bil FRAMÅT! :O Kom iaf fram till travet och även Grafströms, stormade in där och plockade på mig ett par bakskor:järn och ett par framskor:alu, och även brodd runt om :P Betalade och sedan drog jag in till stan och hämtade pengar av pappa.

 

Drajvade vidare till stallet och där var ju så klart redan Thomas! Så jag kutade in i stallet, hämtade fodermåttet och kutade ut i hagen i leran (sm) Och lockade på Polle, hon kom så klart flygandes på en gång när hon såg fodermåttet :P Tog in Polle som för övrigt är livrädd för ingången till hagen, spolade av benen på henne och sedan fick hon gå in i boxen en snabbis, tog ut henne igen, borstade av hovarna som blivit spåniga och sedan skodde Thomas henne. Attans jag glömde fråga honom om han tyckte att hon var bråkig på HB :S Men hur som haver var hon lite bråkig på HF, så det är ju rätt säkert att hon har ont i den tassen :/ Jag mockade och fixade klart allt i stallet under tiden, slängde in lite tvätt osv.

 

När han hade skott klart så tog jag med mig lilla Pollis på en promenad. Den promenaden bestod för det mesta av gräsätning för Polles del :P Men vi tog några snygga kort med som jag så klart inte har laddat in ännu! GAH :P Näe nu ska jag nog kolla lite på hockeyn och försöka plugga lite .. måste bara kolla in min farm på Farmville först :P

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards