Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av maria - 7 oktober 2009 20:03

Gud jag är så fruktansvärt förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen! :@ Var hemma vid 3 tiden, satt hemma och pluggade lite och sedan käkade vi 17.20 ungefär. Därefter åkte jag till stallet, var där vid 18.00 Såg att Polle var inne och Tapio och Gerd (Lottas mor och far, som har Zooty och valacken), var där. De första jag ser när jag kliver in i stallet är att foderhinkarna står på bänken, det innebär att det är kvällsfodrat. Klockan var knappt sex innan det var kvällsfodrat! Och stackars Polle hade fått gått in, fått lite hö och några morötter i krubban! :@ Hon var skitsur, kom inte ens fram till boxdörren när jag ropade på henne, jag skulle också ha varit sur om jag var henne. Hade tagit av henne grimman med .. suck!

 

Jag blir så jävla förbannad. Vad fan äre för problem med att VÄNTA på kvällsfodring innan alla har varit där?!?! Gerd sa dock att hon hade "försvarat" mig och sagt att jag hade ju inte varit där ännu, när Rune började tjafsa om att han skulle fodra! :@ Jag är SÅ sugen på att "glömma" fodra Affe någon dag .. så får han fan i mig själv känna på hur det är att inte få mat när dom andra får mat :@ MEN, jag skrev dock på tavlan vad fan det är som är problemet med att vänta med kvällsfodringen! :@ Hoppas jag är i stallet samtidigt som Rune imorrn, då ska jag fan i mig skälla ut honom om han ska börja gaffla på .... :@ Hoppas någon häst i Peters stall har retat upp mig så jag redan är förbannad ... :P

 

För övrigt så var Polle var riktigt goshumör idag, lilltjejen! :D Hade tänkt att jag skulle tömköra henne, men jag var så förbannad, det hann bli mörkt och dessutom var hon lite varm i frambenen, dock tror jag det kommer från skorna .. då jag ryckte av framskorna på henne var hon kall i benen sedan. Men, det gjorde jag inte pga värmen, utan hon hade så klart lyckats trampa på höger framsko, så den såg ut som en banan, och alla 3 söm på insidan hade flugit all världens värld :O Det fanns inte ett spår av dom i varken hov eller sko .. så jag vette fan vad som hänt :P Så nu går tanten barfota, raspade till hovarna lite med, får hoppas på att hon inte har lyckats få trasiga fötter imorrn .. men det hoppas jag inte. Ska även ta ett snack med Peter imorrn och kolla vad han tycker är bäst att göra. Skulle ju försöka slå på skorna igen, men då lyckades jag inte rikta till framskorna igen, tog ett par släta järnskor istället .. dom var inte anpassad till hennes fötter och jag orkade inte bråka med att rikta dom. Och skulle till slut ta dom halvrunda järn istället, dom hade jag kunnat trycka dit på fötterna hennes, dom hade var lite för smala men hade gått att raspa sidorna, men jag kände inte för att göra de, bättre hon hade gått barfota då vilket hon gör nu :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards