Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av maria - 6 oktober 2009 15:36

Vad finns det att säga? Jag är sjukt trött nu på dagarna, kiänns som att jag börjar bli förkyld, känns i kroppen med. Hur som helst så, idag började jag 7, slängde ut hästepållarna, sedan tog vi en lång fika innan jag tog in Sånito och Brighten från skritten, selade på dom och sedan körde vi ut. Jag körde motion med Sånito och Peter körde intervaller med Brighten. Sånito var verkligen jättefin att köra för att vara palt liksom, han kör jag gärna fler gånger :)

 

Tog in Belmont och setällde honom i skritten så fick Sånito gå ut i Belmonts hage, Belmont gick i skritten ca 1 timme innan jag tog in honom. Så fick han stå inne resten av dagen :) Borstade honom och gjorde klar honom innan lunch och sedan var han klar :P Vid lunch käkade vi, tog in hästarna och lunchfodrade dom. Sedan drog vi hela högen (ettorna, Peter, Anette och jag) in till Bergsåker och 1 åringarna.

 

Kanske ska säga det att Peter och Anette shoppade loss lite på Kriteriet här i helgen .. dessa hästar fick dom med sig hem;

Stålis Palema e. Adams Hall (US) ue. Alf Palema (US) hingst
Athos Amok e. Adams Hall (US) ue. And Arifant (FR) hingst
Eleanor Rigby e. Gigant Neo ue. Marpheulin (FR) sto
Lukas Hall e. Ken Warkentin (US) ue. Super Bowl (US) hingst

 

Peter och jag har lagt på selarna på dessa åringar för första gången idag, dom var jätteduktiga förutom Athos (tror jag det var) han tyckte inte att selen var så rolig. Han bockade och höll på och grejade på som fan för att bli fri selen, men sedan lugnade han ner sig. Dom andra två var mkt tryggare med selen än vad Athos var, och märrn står ju i stallet på Wolmsta så hon har vi inte gjort någonting med ännu. Jättefina hästar dom har köpt iaf, jag vet inte vilken jag gillar bäst .. Stålis ser otroligt busig ut, det är lite Belmont över honom faktiskt. Athos och Lukas var också fina och så klart även Eleanor med, ska bli ett spännande år det här :)

 

Vi var klar vid 14.00, därefter åkte jag till Polle och gjorde klart allt där, sklle ta in och borsta henne. Tror ni ja fick fånga henne? Nej :P Hon sätter av i jordens busgalopp i hagen, brallar som fan och drar igång hela ligan .. men dom tröttnar rätt snabbt, men Polle fortsätter springa som om hon hade eld i arslet :P Haha, hon var rätt rolig att kolla på, rätt stor hage och de minsta jag rörde mig så drog hon en repa igenom hagen, tittade på mig, så sa jag bara "Pollebuuus" så sa de wrooooom och kockerna flög kan jag lova haha .. :P Mor och far ska åka dit sedan och borsta lite på vilddjuret, då är hon förhoppningsvis infångad och i sin box hehe :P

 

Själv ska jag snart åka in till travet på travskolan och vara ledare för små barn idag, dom ska lära sig att köra häst, kan bli rätt intressant hehe :P Lär ju dock frysa arslet av mig! :O Uppdatering sedan ;)

 

     

Av maria - 6 oktober 2009 15:22

Ska dra lite snabbt om hur helgen har varit .. jag minns inte ens när jag bloggade sist? Kan det ha varit i fredags om jag inte är helt ute och cyklar? Hur som helst, på fredag blev det en rätt tidig kväll, ensam hemma var jag med, det var bara jag och katten hehe :P

 

Lördagen, höade och tog ut alla vilddjur, Tresse hade jag kunnat döda på fläcken helt seriöst, herregud vilken speedad liten häst! :O Helt hjärndöd var han i helgen iaf ... :P Öh, mockade och höade, så fick dom gå in vid lunch som vanligt, fodrade dom och sedan borstade jag dom flesta hästarna, myste ju på lite extra med Belmont så klart ;) Och även Civil med, blev lite extra ompysslad med lite bandage osv :) Kvällsfodrade vid 4 och sedan drog jag hemöver, på kvällen var jag och Anna i Birsta en sväng och kollade på alla bilar, tyvärr var ju inte vädret de bästa så man såg typ ingenting, kunde ju inte stå med bilen på hela kvällen.

 

På söndagen var det jobb igen, var i stallet vid halv 7, fodrade Peters hästar och sedan Wickmans, därefter höade jag hagarna och började ta ut hästarna sedan. Mockade och grejade på i stallet som vanligt :) Efter lunch när pållisarna var inne så borstade jag bara några hehe, borstade lite extra på Belmont .. herregud vilken speciell häst! Jag tänker inte dra upp vad han håller på med här i bloggen när man borstar honom .. xD

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards