Alla inlägg den 16 september 2009

Av maria - 16 september 2009 19:46

Nyss hemkommen från stallet, blev lite förvånad när Bitty var tillbaka i stallet, det hade tydligen inte fungerat hos dom som lånade henne. Hur som helst, så har jag kört intervaller idag med Polenta igen, körde utan bomull och hade helstängt på henne. Hon blev rätt laddad när vi skulle ut ur stallet, tur Andreas släppte ut oss, annars hade jag stått kvar i stallet utan Polle hehe :P Öh, jag tappade räkningen på intervallerna, men vi körde 4-5 stycken, tror deet var 5 när jag tänker efter men ja .. mitt minne är ju inte bra :P Hon kändes iaf bra, dock inte lika bra som förra gången, hon skötte sig och tittade framåt nu, och blev lite lugnare med helstängt, dock blev hon lite hetsig när det kom upp en palt bredvid som brassade iväg, Polle kunde ju inte svara vilket resulterade i att hon vräker sig i galopp :P Jag tror jag kör med öppet huvudlag, då får hon springa och titta i dikena bäst hon vill ^^,

 

    

Av maria - 16 september 2009 15:36

Innan skolan började idag körde jag in till pappa på Västhagen och hämtade pengar, drog vidare till Bergsåker och travshoppen där jag stod en bra stund och funderade på om jag ska testa alu. fram på Polle eller inte. Jag kom iaf fram till att jag ska testa det, men köpte även ett par halvrunda järn som hon går med nu, iaf det blir pannkaka av att ha alu. fram på tanten. Köpte även lite Arnika med, så nu kan jag tokmassera igen! :P

Har haft naturkunskap sedan resten av eftermiddagen, börjar ju halv 1 .. så drygt, gjorde klar Anettes läxa med om träning, riktigt kul faktiskt :P Är hemma nu och har precis druckit första muggen Oboy för i år :D Ruskigt gott kan jag lova, var nära på att frysa ihjäl när jag gick ut ur Odies trygga värme :):P Apropå skolan så måste jag ta tag i matte B:n, men det är inte lätt att ha icke-lärarledda lektioner med sig själv då man inte kan nånting! Måste försöka ta med mig matten ut till Peter någon dag, men när ska man hinna räkna matte då? :S

Föresten, Anette har ordnat så att vi får åka till Syd Afrik på APU i januari tror jag det var, hm .. jag blev inte direkt överlycklig när jag hörde det. Hade varit roligare att åka till USA enligt mig, jag vet inte om jag är så sugen på att åka dit .. jag vet inte varför, men det känns inte så lockande. Både Anette och Peter tjatar på mig att jag måste ju åka dit, det blir ju världens grej .. jo visst. Jag vill åka, men ändå inte ... vilka problem, måste bestämma mig innan v.42 och jag vet inte ens vad det är för vecka nu, bra koll :O

Polle Polle .. henne ska jag nog tömköra lite i paddocken eller så ska jag bara ut och skritta henne för vagn, jag vet inte än, jag får nog fundera lite på vad jag ska göra med henne medans jag kollar på Simpsson hehe ;P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards