Alla inlägg den 17 september 2009

Av maria - 17 september 2009 19:21

Jahaja gott folk :P Idag har det varit en väldigt slapp dag, jag och Anna blev hämtad halv 9 på travet av Gun och Tirre, vi drog upp till Huli och Sanna Wermelin, kollade på 3 hästar där, hjälpte till med det man kunde hjälpa till med. Vi drog sedan vidare till Indal och Lasse Lindberg, vaccinerade några och en återbesökare. Därefter åkte vi till Kristian Lindberg bara en bit därifrån, kollade en i halsen, hälta på en annan och sedan tror jag inte det var något mer där. Därefter drog vi vidare till Anders Wallins stall, där dom underhudsblistrade en pålle, var lite spännande måste jag säga hehe :P Lunch. Vaccinerade därefter någon palt strax utanför Matfors och sedan vidare till Linderoth i Mellangård lr vad det heter, återbesökare och två munnar att kolla tänderna i :P Var lite halvläskigt att stoppa in handen i truten på hästen, men dom kunde ju inte stänga dom så det var ju tur ;) Btw så är det faktiskt inte konstigt att en del blir helt koko så fort dom har vassa tänder .. dom var sjukt vassa! :S Dom blev iaf åtgärdade ;) Vi släppte av Tirre hemma hos henne i Harv sedan och drog vidare till Wolmsta, där Gun fixade med en del på kontoret och jag satt och kollade på när Peter skodde Tresse hehe :P Pratade lite allvar med Belmont med och klappade lite på han, så hjälpte jag även till att ta in Exit och Hälge från skritten, sedan var det hemfärd :)

 

Pollää har fått racer balans på sig nu :P Nu jävlar, på torsdag är det den sista finslipningen inför starten den 27:e i Östersund! Nu går hon med aluminium fram och falsade järn bak då som vanligt :P Hoppas inte att hon blev för lätt nu då, men jag har för mig att hon gått med alu. förut? Så klart var Tomas sen, skulle komma vid 5, han kom halv 6 hehe :P Så surrar han ju som fan hela tiden, jag smörjde upp lite grejer medan han skodde, Polle var riktigt snäll idag :) Dock tror jag att mina fina ljusa tömmar är missfärgade för gott nu .. så tragiskt! :O Men dom fyller ju fortfarande dess funktion hoppas jag, så det är ju bra ;P Imorrn, ska jag försöka masa mig ut och springa med Polle .. det kommer sluta i ambulansfärd :P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards