Alla inlägg den 27 september 2009

Av maria - 27 september 2009 20:20

Det gick bra att köra upp idag, klarade det finfint hehe :P Men, det är så sjukt tråkigt att köra bil länge och sakta! Polle gick på transporten på en gång med, duktig var hon :) Dock har vi fått ett annat probelm nu, och det är urlastning, hon kastar sig nästan ur och trampar ner på sidan och snubblar .. :S Hur som helst. I värmningen skulle jag köra utan bomull, stod bakom Shaggito på gången och vi körde ut samtidigt, Polle fick damp och började stegra, kasta sig framåt och slå som en jävla idiot!! Stackars Shaggy fick fart på benen ut ur stallet han med men som tur var så kunde ju Mari hoppa i vagnen ändå utan problem. Jag däremot hade lite problem med Polle, hoppade i vagnen men fick inte i fötterna i fotstöden och hon slog fortfarande som en idiot, vi fick stopp utanför stallet så jag sa till pappa att stoppa i bomullen igen .. :O Hon kändes rätt bra i värmningen men sedan i loppet, ja då var hon typ av när vi körde på lite snabbare, hon tog inte i, varken i provstarterna eller i loppet. Hoppade utan anledning. Hon hoppade egentligen tre gånger så vi skulle ha varit diskade, men dom måste ha missat den sista galoppen. Jag körde ut på sista bortre långsidan, fick ingen reaktion när jag drev henne, hon bara stannade av ännu mer.

 

Hon var helnöjd att vi äntligen var hemma sedan iaf, då är hon precis osm vanligt, knas Pollen :) Jag är faktiskt lite inne på att detta är hennes sista säsong, ev. har hennes sista start redan varit!? Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med henne, om hon verkligen inte vill tävla mer ska jag ju inte tvinga henne, det är just tävlingsbiten som är stressmomentet för henne, hon blir nervös när vi ska åka iväg, på banan tar hon inte i och fungerar inte som hon ska. Någonting måste ha hänt henne tidigare i livet som har satt sina spår ..

 

Har verkligen tretusen frågor som snurrar runt i huvudet nu. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra!?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards