Direktlänk till inlägg 23 september 2009

- Smärta

Av maria - 23 september 2009 19:05

I morse när jag klev upp trodde jag att jag var död, hade så fruktansvärt ont i hela överkroppen, och det tack vare Belmont igår :P Mina armar var verkligen helt död och även ryggen .. måste ju ha använt varenda muskel igår när jag skulle försöka hålla ett jämnt och någorlunda lugnt tempo bakom en döhet Belmont och en flåsande Exit bak i nacken haha :P Har väldigt stora problem att lyfta armarna högre än vad axlarna går, och mocka Polles lättmockade box var inte så roligt heller .. och värre lär det bli, så tragiskt :P


Skolan idag, har inte idrekt hänt så mycket vettigt kan jag säga er, haft naturkunskap B hela dagen, eller ja från halv 1-3 så det var ju inte så farligt .. men det är så otroligt jobbigt att sitta och lyssna på Tatiana hela tiden :S När vi slutade drog jag och Sofia till Birsta en sväng och kollade där, och jag är så sugen på att köpa ett par nya skor samt ett par jeans .. men det var tyvärr inte riktigt något som föll mig i smaken samt så är jag inte så rik nu heller .. :P


Jag vet verkligen inte hur jag ska få ihop den här helgen, på söndag är det ju start med Polenta, innebär att jag måste packa, smörja och göra klart allting. Samt Polenta måste få sin lilla tid så hon är i toppform, hon ska snyggas till osv. Normalt brukar jag göra det dagen före, men ja .. på fredag ville Soffe att jag skulle åka upp till henne i Ullånger på fest, åker gärna upp dit och är social med alla andra, men jag måste vara hemma i en bra tid på lördagen för att hinna fixa stallet och fixa allting så det är klart till på söndag, samt att jag hade gärna velat följa med mor och far på Höstrallyt, men det kan jag ju inte göra om jag ska till Ullånger. Om vi säger så här, är jag nykter på fredag och kör hem hur sent det än blir på så går ju det, det går ju även att vara onykter och åka hem sedan på lördagen, bara det inte blir så jäkla sent! :O Saken är den att jag ska även köra GTX:en på lördag åt Mats, det är fest ute i Street Rulers klubbstuga i Kvissle, och mor, far och Mats ska dit .. så man vill ju inte vara helt död heller den kvällen, dock tror jag att jag kommer vara piggare om jag stannar kvar i Ullånger och SOVER än att man åker hem mitt i natten och är hemma typ 5-6 på morgonen och sover alldeles för lite.


Huvudsaken är att jag lyckas få med all packning till Polle, att Polle blir snygg och masserad och jag kliver upp i rätt tid på söndag, plus att jag ska köra transporten upp till Östersund .. då vill man ju gärna vara pigg och inte helt död som värsta liket :O Ja jag vet inte .. hur ska jag överleva denna helg?


Btw, jag undrar om Peter var seriös i tisdags när han sa att jag skulle köra in Belmont till PH Vet i Laggarberg imorrn? :O Jag har bara kört transport 2 gånger .. och det har varit utan häst, dock tycker jag att jag är duktig, och jag TÄNKER faktiskt .. dock kan det bli lite problem med backning så jag hoppas för guds skull att det inte blir något backande hehe .. men om jag ska vara helt ärlig så hoppas jag att någon annan kan köra in honom och jag följer gärna med :) Eller att jag får sällskap om det nu blir så att jag ska göra det ändå :O


Polle fick lite massage idag, det är så jobbigt att massera långhåriga hästar, uscha :P Hon ser ut som en isbjörn kan jag lova er ;P Pappa köpte något grejs med så att vi kan tvätta svansen på henne, hon har fått någon idé att hon ska klia svansen, jag vet inte varför .. någon gissade på springmask (?), Camilla sa att det omöjligt kunde vara det då hon ganska nyligen blev avmaskad .. så det är väl något mojs hon har i svansen. Det här påminner mig om att kolla upp hennes vaccinationer! Måste fixa det nu på en gång så jag inte glömmer bort det och får startförbud .. vore ju dumt :S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards