Direktlänk till inlägg 24 september 2009

- Can't see back

Av maria - 24 september 2009 20:20

Det har varit en rätt slapp dag ute på Wolmsta idag, vi tog ut hästarna och mockade, spånade lite och höade även då :) Så sopade vi gången efter det, tog in dom som var i skritten och därefter stack vi ut och red Exit, Hälge och Civil. Hur som helst, har fortsatt att plocka, städa och ändra om lite i dom båda selkammarna som Peter har .. hehe, det blir nog kanonbra det där till slut! :D

 

Lille Belmont dissade mig i morse med :( Anette tog med sig honom på morgonen och körde in honom till BG på banan, så där har han stått hela dagen, då han skulle egentligen ta bort en vargtand men det blev inte av, det blir på måndag istället om jag har fattat allt rätt .. och det blev så klart en mkt bra tid så jag hinner nog kolla på det innan skolan ;) Men måste kolla med Peter först bara så att det är lugnt .. man kanske inte ens får kolla när dom tar bort tanden? :O Som tur var så hade jag en sådan tur att ungefär halv 4 kom Anette tillbaka till Wolmsta med Belmont, jag satt ute då vi var klar med allt :) Så parkerade hon framför mig, Belmont pratade som fan så Anette ba; "Men Mirre, han pratar ju med dig ;P Han vill ju att du ska lasta ur honom ;D", sagt och gjort .. lastade ur honom och sedan borstade jag av honom, la BoT fram på honom så fick han gå in sedan :)

 

Har gjort en hel del i stallet idag .. först mockade jag och grejade, så selade jag på Polle och stack ut och körde lite lätta intervaller med henne, körde bara 3 stycken tror jag det var. Hon kändes iaf verkligen skitfin, tror att det blev kanon med aluminium fram, känns som att hon hinner undan med frambenen nu så att hon får plats med bakkärran, flyter på riktigt fint i traven :) Rör sig på ett bättre sätt med bakarslet nu med .. shit, hon känns kanon verkligen :) Testade även att sätta på henne ett par Can't see back på båda sidor, hon ser åt sidorna men inte bakåt, ska testa det i värmningen + ingen bomull .. risk för lös häst är stor men jag måste få fart på tanten även på banan :P Pappa får stå beredd att trycka ner bomull i öronen på henne haha :P

 

Efter att jag hade kört fick Polle duscha lite och på med BoT på ryggen så fick hon stå och torka till, under tiden tvättade jag vagnen och selen, och smörjde även selen då sedan :) Har packat klart nästan allt, måste lägga ner några täcken och några andra smågrejer, kommer garanterat glömma det ... men jag har iaf de viktigaste sakerna med mig hehe :P


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards