Direktlänk till inlägg 28 september 2009

- Storm

Av maria - 28 september 2009 12:53

Vilken storm det har varit idag, eller är ska jag säga. Nu när jag skriver det här blåser det som satan ute, värsta stormen .. helkonstigt väder. Det regnar lite med men inte mkt. Hur som helst, skulle ju följa med Peter och Belmont till PH vet idag och ta bort vargtanden på Belmont. MEN, det blev ändrade planer .. olycksfågeln har varit i farten igen .. Peter ringde mig halv 9 i morse och sa att Belmont hade brutit överkäken, tänderna stod åt alla håll och kanter, det hade gått rätt bra att tvätta rent där iaf sa Anette, tur han är en snäll liten grabb. Så det blev en färd in till ATG kliniken för Belmont istället. Jag kunde självklart inte somna om efter det där, har suttit hemma i soffan och väntat på att Peter ska ringa igen och berätta vad som händer. Blev livrädd varje gång alarmet på telefonen ringde, jag glömde så klart att stänga av alarmet. Anette ringde med, och frågade om jag visste vad som hänt Belmont, och det visste jag ju. Så ringde Peter igen efter typ 2 timmar, dom skulle då operera Belmont  idag, och han får ev. komma hem idag beroende på hur pigg han är efter operationen. Annars får han komma hem imorrn, shit. Fast det inte är min häst blir man ju skitorolig att något ska hända, att något ska gå snett och han inte vaknar upp igen. Jag vet inte ens hur vanligt det är att en häst har brutit överkäken? Man har ju hört talas om underkäken men inte överkäken. Och han som redan är så tunn, hur ska han se ut sedan? Ska det bara vara skelettet kvar av honom? Mitt projektarbete som handlar om Belmont lär ju bli väldigt spännande iaf .. skador hit och dit på häststackarn.

 

Som sagt så äre storm ute med, och det är storm i mitt huvud också. Har sjukt ont i huvudet, tror det är pga allt denna helg, sovit sjukt lite, sena kvällar och tidiga morgnar och en dålig häst igår i Östersund och en trasig häst idag (som dock inte är min, men de känns ändå). Polle var inte bra alls igår, jag vet inte hur jag ska göra med henne faktiskt, jag funderar på om inte hennes karriär är över faktiskt .. känns som att det är de som är bäst för henne att göra just nu i detta läge. Start på Bergsåker? Jag har inte en aning. Jobba i helgen? Jag vet inte, ska dom åka ner ändå nu fast Belmont har brutit käken? Skolan nu? Nej jag pallar inte åka dit. Ska försöka börja med mitt projektarbete, skriva ner lite saker om Belmont osv så får jag se om jag får någon ordning på allt :S

 

Ska nog åka rätt tidigt till Polenta med, det är ju inte världens roligaste väder ute och jag kan passa på och tvätta lite grejer osv, så får hon gå in tidigare oh så :)

 
 
Ingen bild

Emmy

28 september 2009 14:45

Men vilken jävla helvetes onödig grej, Belmont är OLYCKAN själv. Det är synd om honom, stackars liten.
Nu får han ta och bli bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards