Direktlänk till inlägg 29 september 2009

- Kungen är hemma

Av maria - 29 september 2009 17:33

I morse när jag kom in i stallet fick jag en smärre chock, jag tyckte att Belmont hade blivit lite väl bred över arslet, men då insåg jag att det var David jag såg där. Belmont och David har bytt boxar, förmodligen för att han inte ska kunna fastna igen. Hoppas att han INTE lyckas med det igen. Dock var ju inte Belmont där ännu. Jag slängde ut hö i hagarna, sedan kom Peter dit och vi fikade lite, sedan slängde vi ut hästarna och därefter körde jag Penny medan Peter skodde Brighten. Civil och Brighten stod på tur efter Penny, dom körde vi bara lite lätt motion med, dock körde vi på lite på rakbanan .. fy fan vad fin Civil är att köra :D Han är som värsta drömmen att köra, trodde att han skulle bli döhet på rakbanan, men han var hur fin som helst i munnen och bara flöt på hua .. han ligger faktikst steget före Belmont där lite då han har en tendens att bli lite tung ibland tyvärr. Anette och Othilia (?) red galoppintervaller på Exit och Hälge sedan, Exit var tydligen inte så rolig ..

 

Ganska precis efter det så var det lunch och intagning av hästar samt städa selkammaren, dom är ännu inte klara, men nu är det nära :P Borstade Civil och Exit med :) Sedan kom det en transport dit med en kuse jag kände igen .. ;) Det var Belmont som äntligen kommit hem igen, lastade ur honom och sedn borstade jag lite på han :) Han stod verkligen och njöt, tyckte det var superskönt att äntligen vara hemma i sitt "hus" igen. Han är bra knasig .. när jag stod och borstade honom stod han och "vädrade" och "slog" lite som han brukar göra ni vet .. :P Det syns ingenting utanpå mulen eller så, men kollar man i munnen på honom kan man se liiite + att man ser hans fina tandställning som han har fått nu :P

 

Polle fick vila idag, imorrn hade jag tänkt tömköra henne lite, ska ändra träningsupplägget nu lite grann igen inför sista starten här på Bergsåker den 10:e. Se om ja får till henne. Pratade med Jonsson idag med, och han tyckte de var jättesynd att hon inte fungerar som hon ska på banan, han sa det att han vet att hon kan mer! Och det är verkligen jättekul att höra det från honom .. så jag funderar på att inte ge upp än. Hon får denna start på sig också så får jag se sedan hur min ork för allt är .. :)

 

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards