Direktlänk till inlägg 29 september 2009

- Lindgården

Av maria - 29 september 2009 21:55

Som kanske inte alla vet flyttade mormor för ett tag sedan till Lindgården i Haga då hon inte längre klarade av att bo hemma. Hon har bott där i några månader (1-2 om jag inte är ute och cyklar helt och hållet). Under den tiden har inte jag träffat henne alls, inte sedan hon blev inlagd på sjukan, inte sedan hon ramlade och gjorde illa höften. Idag följde jag dock med mamma till mormor. Var ett väldigt fint litet ställe hon bor på. När vi kom dit satt mormor i köket med några andra tanter och fikade, hon hade sin stora röda morgonrock på sig, syntes på en gång att hon har lagt på sig lite mer hull mot för hur hon var förut, smal som en sticka. Dock är hon fortfarande smal, men långt ifrån så mager som hon var förut, de syns även i ansiktet på henne. Det är ganska roligt att sitta och lyssna på vad alla gamla tanter har att säga för något kul, har aldrig hört mormor skratta så mycket som hon gjorde idag .. inte på länge iaf. Syntes att hon mådde mycket bättre där än vad hon har gjort på länge. Fick även se hennes lilla rum, eller ja det är inte så litet .. mycket större än rummen man hade på Nördan, gudomliga rum måste jag säga att dom har. På en åh gud jag minns inte vad det heter :S En byrå så klart .. hade hon en massa foton, de var på oss kusiner och våra föräldrar och en bild på morfar. Det var de första man fick se när man gick in i rummet, de kändes ganska bra .. jag vet inte om det är för att jag fortfarande är lite känslig efter dessa två jobbiga dagar eller om de bara är så? Hur som helst .. det var skönt att hälsa på mormor och se hur pass mkt bättre hon har blivit av att flytta till Lindgården .. :)<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 3 december 2009 16:28

Ja vart ska jag börja? Känns som att det här kommer bli ett litet rörigt inlägg, men ni får stå ut hehe :P Kan ju säga att det handlar om Polenta, drar allting från början med.   Vi hade ut en tjej som pratar med djur. Hon pratade med Polle och h...

Av maria - 26 november 2009 18:58

Stress stress stress .. hela dagen har det varit idag, sjukt jobbigt men det är lätt värt det ändå :P I morse mockade vi, jag packade alla grejer vi skulle ha, borstade hästarna lite snabbt och packade in allt i bilen, hämtade Jessica på bussen och s...

Av maria - 19 november 2009 19:08

Jaha vad har hänt sedan jag skrev sist? Kan ju börja med att berätta om praktiken som vanligt :P Har inte gjort så där jättemkt idag, det har varit en väldigt lugn dag. Hämtade tjejerna på tåget som vanligt sedan drog vi ut till Wolmsta, slängde ut B...

Av maria - 14 november 2009 17:03

FredagHände nog inte så mycket idag, hm .. jag körde Belmont och Sånito, körde Belmont först och han var aspigg som vanligt. Han hängde lite på höger töm fortfarande men fungerar skitbra för övrigt på just australiensiskt entömsbett .. så de känns br...

Av maria - 12 november 2009 18:49

Idag har det verkligen varit roadtrip kan jag lova er :P Först i morse hämtade jag Sofie på bussen, sedan drog vi ut till Wolmsta, jag tog ut Belmont på gången och borstade han lite snabbt, drog på han innetäcket och stoppade bomull i öronen. Sedan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards