Alla inlägg under september 2009

Av maria - 15 september 2009 19:00

Började halv 9 idag ute på Wolmsta, har sprungit med hur många hästar som helst idag tror jag. Ohlsson var dit med några, sprang fram och tillbaka på löpargången med dom. Efter hans hästar kom det några från Umeå dit och vi kollade på deras hästar, dom hade 3 stycken med sig om jag inte minns fel, varav den ena blev sämre och sämre ju längre dom körde med hästen, så vi lånade vagn och sele av Peter, selade på hästen och tränaren körde hästen och vi åkte bredvid i en bil och kollade på hur han rörde sig, det var väldigt intressant måste jag säga! :) Det var rätt lugnt sedan, vid lunch käkade vi, jag och Anna åkte ner på Ica och köpte en glass och fanta med. Jag hjälpte Peter att ta in hästarna, hjälpte till när han tömkörde Granit lite med, och sedan kunde jag inte låta bli att Inte borsta Belmont ... så jag gjorde det, snyggade till han lite i nacken och runt hovarna samt la bandage bak :) Spurtade upp till kliniken igen sedan och sprang med Linderoths hästar som han hade med, idag har jag fått motion kan jag lova .. fick sopa hela löpargången sedan, mocka boxarna och sedan blev de hemfärd :) Var så klart tvungen att tanka i Bredsand med, och jag blir så förbannad på alla idioter som inte kan köra bil! :O

Hem och käkade, sedan vidare till Polle :) Mockade och grejade, tog sedan in henne och masserade höger underarm, fram. Masserade även ländryggen och korset på tanten hehe :P Blistrade lite med Speedway knän och kotor fram med .. på torsdag ska hon skos, måste in och käka skor imorrn på travet, tänkte köra henne med imorrn, intervaller får det bli ... så ska jag gå bort till paddocken och arbeta henne fram marken på fredag eller söndag, hm. Har iaf planerat in att på torsdag nästa vecka blir sista jobbet inför starten på söndag samma vecka, då ska hon få åka ut till Wolmsta och gå intervaller på rakbanan där med Sånito troligtvis :)

Av maria - 14 september 2009 22:48

Var in på banan idag och hjälpte Peter lite, selade Belmont. Fredde och Peter körde Tresse och Belmont, två heat. Första heatet körde Fredde Belmont 20/2140m med två galopper, båda i "Bergh-kurvan", bara dumheter enligt Peter vilket jag hoppas han har rätt i, Peter körde Tresse i detta heat. Andra heatet bytte dom hästar, så Peter körde Belmont och ja ni förstår. 20/1640m gick dom denna gång. Belmont såg fin ut, men efter galopperna med Fredde fick han ju jaga ikapp Tresse. Knasgrabben :) Han var rätt nöjd med Belmont, förutom galopperna då :)

Pollää gick intervaller idag, i värmningen var hon allmänt trög, men vi körde på ett ställe som hon inte brukar springa på så ofta, så då blev det lite fart på tanten :) Körde 4 intervaller, hon kändes riktigt bra, tar i som jag vet inte vad, dock springer hon mest på snedden och tittar på alla saker som är på sidan, men hon springer på riktigt bra! :) Nästa vecka blir det start på Östersund, den 27:e .. ska ta med henne ut till Wolmsta och se om jag kan få sällskap av någon utav Peters paltar med, så ska jag köra snabbt på rakbanan där :P

 

Belmont Ås och Peter Buhlér        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards